REGULAMIN ORGANIZACYJNY
MIEJSKIEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJI
W ZĄBKACH
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Regulamin organizacyjny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkach określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania.
- M.O.S.i.R. jest samodzielną jednostką organizacyjną Miasta Ząbki i działa na podstawie:
- Uchwały Nr 43/V/99 Rady Miejskiej w Ząbkach z dnia 23 lutego 1999 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą ?Miejski Ośrodek Sportu? oraz Uchwały Nr XV / 110 / 2007 Rady Miasta Ząbki z dnia 12 października 2007 r. zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą ?Miejski Ośrodek Sportu?
- Uchwały Nr XV / 112 / 2007 Rady Miasta Ząbki z dnia 12 października 2007 r. w sprawie nadania statutu Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Ząbkach niniejszego regulaminu,
- innych ustaw.
§ 2
Siedziba Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji znajduje się w Ząbkach przy ul. Słowackiego 21.
§ 3
Terenem działania Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji jest Miasto Ząbki, z zastrzeżeniem paragrafu 5 ust. 4.
§ 4
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji używa symbolu: M.O.S.iR. oraz logo (zgodnie z załącznikiem nr 1 do Regulaminu).
§ 5
- Działalność finansowa Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji prowadzona jest na zasadach jednostki budżetowej w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.
- Działalność finansowana jest ze środków własnych Miasta Ząbki.
- Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji realizuje zadania wynikające ze statutu.
- Działalność rekreacyjno-sportowa prowadzona jest na terenie obiektów sportowych, rekreacyjnych i wypoczynkowych na terenie Miasta Ząbki, województwa mazowieckiego i całej Polski, a także poza granicami Polski, w ramach obowiązujących przepisów.
ROZDZIAŁ II
STRUKTURA ORGANIZACYJNA MOSiR
§ 6
W skład MOSiR wchodzą następujące stanowiska pracy:
- dyrektor
- główny księgowy
- stanowisko ds. obsługi sekretariatu
- stanowisko ds. obsługi prawnej
- kierownik obiektu
- konserwatorzy obiektów
- sprzątaczka
- trener koordynator
- trenerzy i instruktorzy
§ 7
Zakresy zadań wspólne dla wszystkich stanowisk określonych w § 6 pkt. 1-5 i 8:
- Opracowywanie propozycji do rocznych planów pracy.
- Inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań.
- Organizowanie wykonania zarządzeń i poleceń Dyrektora.
- Przygotowywanie projektów uchwał z zakresu funkcjonowania MOSiR.
- Współdziałanie z jednostkami państwowymi, samorządowymi, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami gospodarczymi.
- Opracowywanie wymaganych sprawozdań.
- Ochrona tajemnicy państwowej i służbowej.
- Organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony przeciwpożarowej i BHP.
- Wykonywanie innych zadań zgodnie z kompetencjami Dyrektora .
- Obsługa techniczno-biurowa Dyrektora.
- Przestrzeganie dyscypliny pracy.
- Przestrzeganie ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 8
Do zadań głównego księgowego- należy:
- Prowadzenie rachunkowości jednostki.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- Opracowywanie projektu budżetu jednostki.
- Dokonywanie analiz budżetu i bieżące informowanie Dyrektora o jego realizacji.
- Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych.
- Prowadzenie spraw pracowniczych związanych z ubezpieczeniem społecznym.
- Sporządzanie list plac dla osób świadczących prace społeczno- użyteczne.
- Prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych.
- Naliczanie wynagrodzenia z tytułu umów cywilnoprawnych.
- Sporządzanie rocznych informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy.
- Prowadzenie kart przychodów pracowników
- Archiwizacja dokumentacji
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora .
§ 9
Do zadań stanowiska ds. spraw obsługi sekretariatu – należy:
- Obsługa administracyjna (sprawy osobowe pracowników, zamówienia publiczne, szkolenia bhp, badania lekarskie pracowników, MOSiR zakładowy fundusz świadczeń socjalnych).
- Prowadzenie spraw związanych z korespondencją.
- Prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania.
- Prowadzenie kasy w MOSiR; przyjmowanie wpłat, sporządzanie raportów kasowych, przelewów i wpłat do banku, wypłata należności.
- Pisanie pism, umów.
- Obsługa komputera, sporządzanie korespondencji elektronicznej.
- Segregowanie dokumentów.
- Wystawienie faktur.
- Ewidencja środków trwałych.
- Archiwizacja dokumentacji.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 10
Do zadań stanowiska ds. obsługi prawnej – należy:
- świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz MOSiR w tym:
- sporządzanie opinii prawnych;
- analizowanie projektów umów;
- analizowanie projektów aktów prawnych dotyczących działalności MOSiR
- reprezentacja MOSiR przed sądami powszechnymi.
§ 11
Do zadań stanowiska trener koordynator – należy:
- Organizowanie i współorganizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych i innych.
- Sporządzanie i prowadzenie preliminarzy kosztów, kalkulacji i odpowiedniej dokumentacji i sprawozdań z przeprowadzonych imprez.
- Podpisywanie rachunków (umów zlecenie ? o dzieło) pod względem merytorycznym.
- Współpraca z mediami w zakresie organizowanych imprez sportowo-rekreacyjnych.
- Przygotowanie planu organizacji szkolenia poszczególnych sekcji sportowych.
- Kontrola pod względem merytorycznym trenerów i instruktorów.
- Archiwizacja działalności rekreacyjno sportowej M.O.S.iR.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 12
Do zadań kierownika gospodarczego – należy:
- Koordynowanie całokształtem prac konserwatorów i sprzątaczki,
- Za zgodą dyrektora może dokonywać niezbędnych zakupów usług, sprzętu i materiałów.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z prawidłową eksploatacją obiektów i terenów przekazanych M.O.S.iR.
- Zaopatrywanie jednostki w materiały i sprzęt niezbędny do remontów, napraw, konserwacji i eksploatacji urządzeń, terenu i obiektów M.O.S.iR.
- Zabezpieczenie porządku, bezpieczeństwa i czystości na terenie i obiektach.
- Prowadzenie ewidencji sprzętu magazynowanego.
- Prawidłowe gospodarowanie obiektami i właściwe wykorzystanie sprzętu.
- Przygotowanie, monitorowanie i prowadzenie dokumentacji obiektów zgodnie z obowiązującymi przepisami i Prawem Budowlanym.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 13
Do zadań stanowiska konserwator – należy:
- Dbanie o estetykę terenu/ koszenie, wałowanie itp./ oraz sprawność techniczną obiektów przydzielonych M.O.S.iR.
- Dokonywanie okresowego przeglądu przydzielonego sprzętu do konserwacji boisk, drobnych napraw, rozliczenie zużytego paliwa, pielęgnacja terenu M.O.S.iR.
- Kontrolowanie, obsługiwanie i konserwacja wszystkich urządzeń technicznych działających w jednostce.
- Dokonywanie codziennego przeglądu obiektów będących w gestii M.O.S.iR, usuwanie usterek i awarii .
- Utrzymywanie w czystości posesji .
- Wykonywanie wszystkich prac zgodnie z zasadami BHP.
- Wykonywanie zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 14
Do zadań stanowiska sprzątaczka – należy;
- Dbanie o stan czystości na przydzielonym odcinku pracy.
- Wykonywanie prac pielęgnacyjnych.
- Dbanie o powierzony sprzęt /odkurzacz itp./ oraz mienie M.O.S.iR.
- Codzienna kontrola obiektu i informowanie przełożonych o zauważonych usterkach, aktach wandalizmu itp.
- Wykonywanie innych poleceń.
§ 15
- 1Działalnością MOSiR kieruje dyrektor.
- Dyrektor w szczególności:
- Kieruje działalnością i reprezentuje go na zewnątrz.
- Ustala program imprez sportowo-rekreacyjnych na terenie miasta (współzawodnictwo dzieci i młodzieży szkół gimnazjalnych i podstawowych na terenie miasta, ligi miejskie, itp.)
- Opracowuje budżet jednostki.
- Prowadzi bieżącą kontrolę i analizę okresową wykorzystania i wpływu środków finansowych kierowanej jednostki.
- Archiwizuje działalność M.O.S.iR.
- Sprawuje funkcję pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy
- Współdziała z jednostkami państwowymi samorządowymi, organizacjami pozarządowymi i podmiotami gospodarczymi w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej.
- Zapewnia skuteczną kontrolę realizacji ustalonych zadań i przestrzegania prawa.
- Dba o należyte załatwianie spraw oraz efektywność i dyscyplinę pracy.
- Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje osoba imiennie upoważniona, która przejmuje wszystkie zadania i kompetencje dyrektora.
§ 16
Dyrektor M.O.S.iR. realizuje swoje zadania w ramach obowiązujących przepisów i regulaminów wewnętrznych oraz posiadanych środków.
ROZDZIAŁ III
ORGANIZACJA I CZAS PRACY W M.O.S.i R.
§ 17
- Praca osób odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP.
- Czas pracy jest zgodny z normami tj. 8 godzin na dobę, przeciętnie 40 godzin tygodniowo.
- Czas pracy pracowników zatrudnionych w dozorze mienia może być wydłużony do 12 godzin na dobę, przy wprowadzeniu równoważnego czasu pracy w oparciu o art. 129 § 1 Kodeksu Pracy.
ROZDZIAŁ IV
ZASADY PODPISYWANIA PISM, DOKUMENTÓW FINANSOWYCH,
DECYZJI I AKTÓW NORMATYWNYCH
§ 18
- Przelewy i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym , stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych M.O.S.iR. podpisują;
- dyrektor
- główny księgowy
- Szczegółowe zasady podpisania i obiegu dokumentów księgowych zostały ustalone Instrukcją Obiegu Dokumentów.
- Dyrektor M.O.S.iR. podpisuje dokumenty i podejmuje rozstrzygnięcia zgodnie z właściwością rzeczową i miejscową.
- Osoba imiennie upoważniona przez dyrektora podpisuje dokumenty w zastępstwie dyrektora w zakresie nadzorowanych przez siebie spraw.
- W sprawie obiegu korespondencji stosuje się instrukcję kancelaryjną, a ponadto korespondencja wpływająca do M.O.S.iR. jest niezwłocznie rejestrowana poprzez:
- ostemplowanie korespondencji pieczęcią wpływu z oznaczeniem daty,
- wpisanie do rejestru korespondencji pod kolejnym numerem.
- Korespondencja zawierająca imię i nazwisko adresata kierowana jest do adresata.
- Przesyłki wartościowe przekazuje się właściwemu adresatowi za pokwitowaniem.
§ 19
- Ostemplowana korespondencja przekazywana jest Dyrektorowi do zadekretowania. W razie nieobecności Dyrektora przekazywana jest do osoby go zastępującej.
- Po zadekretowaniu korespondencja kierowana jest do poszczególnych stanowisk.
§ 20
- Przynoszenie i zanoszenie korespondencji na pocztę wykonuje upoważniona przez Dyrektora osoba.
- Korespondencja wysyłana w danym dniu winna być złożona w M.O.S.iR. do godziny 1500 .
§ 21
- Wszystkie pisma podpisuje Dyrektor .
- W razie nieobecności Dyrektora pisma podpisuje osoba go zastępująca.
- Pracownicy opracowują pisma, parafują je swoimi inicjałami imienia i nazwiska z lewej strony pod tekstem.
§ 22
Zasady stosowania pieczęci nagłówkowych i pieczęci imiennych reguluje instrukcja kancelaryjna.
ROZDZIAŁ V
ZASADY I TRYB ROZPATRYWANIA
I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW INTERESANTÓW
§ 23
- Dyrektor przyjmuje interesantów codziennie w dni robocze od godz. 9.00 do 1000 .
- Informacje o godzinach przyjęć interesantów umieszczono w widocznym miejscu, w siedzibie M.O.S.iR.
§ 24
- Obsługę interesantów przyjmowanych przez Dyrektora prowadzi stanowisko ds. obsługi sekretariatu.
- Skargi i wnioski wpływające do M.O.S.iR. podlegają wpisowi do rejestru prowadzonego przez stanowisko referenta ds. obsługi sekretariatu.
§ 25
- Merytoryczne rozpatrywanie skarg i wniosków należy rzeczowo do właściwego stanowiska ze względu na przedmiot wniesionej sprawy.
- Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Dyrektor.
- Skargi i wnioski powinny być rozpatrywane i załatwiane niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty wpływu.
- Odpowiedź negatywna na skargę musi zawierać uzasadnienie.
- Nadzór nad postępowaniem w sprawach skarg i wniosków prowadzi stanowisko referenta ds. obsługi sekretariatu.
ROZDZIAŁ VII
TRYB PROWADZENIA KONTROLI WEWNĘTRZNYCH
§ 26
- Kontrola wykonywana jest przez Dyrektora oraz Głównego Księgowego i obejmuje czynności, których głównym celem jest sprawdzenie prawidłowości kierunków działania, doboru środków i wykonywania zadań przez kontrolowane podmioty.
- Kontrola ma w szczególności na celu:
- Ocenę stopnia wykonania zadań, prawidłowości i legalności działań oraz skuteczności stosowanych metod i środków.
- Doskonalenie metod pracy M.O.S.iR.
- Ustalenie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości oraz osób za nie odpowiedzialnych.
§ 27
- Kontrola wewnętrzna sprawowana jest w postaci:
- kontroli wstępnej, która ma na celu zapobieganie niepożądanym lub nielegalnym działaniom. Kontrola wstępna obejmuje w szczególności badania umów, porozumień i innych dokumentów powodujących powstanie zobowiązań,
- kontroli bieżącej, polegającej na badaniu czynności i operacji w toku ich wykonywania w celu stwierdzenia, czy przebiegają one prawidłowo. Bada się również rzeczywisty stan rzeczowy i pieniężny składników majątkowych oraz prawidłowości ich zabezpieczenia przed kradzieżą, zniszczeniem, uszkodzeniem i innymi szkodami,
- kontroli następnej, obejmującej badanie stanu faktycznego i dokumentów odzwierciedlających czynności już dokonane.
- Na dowód dokonania kontroli dokumentu kontrolujący opatruje go podpisem i datą.
§ 28
- W razie ujawnienia w toku kontroli wstępnej nieprawidłowości, Dyrektor zwraca bezzwłocznie nieprawidłowe dokumenty właściwym stanowiskom z wnioskiem o dokonanie zmian i uzupełnień.
- W razie ujawnienia w toku kontroli czynu mającego cechy przestępstwa, Dyrektor:
- zabezpiecza dokumenty i przedmioty stanowiące dowód przestępstwa,
- niezwłocznie zawiadamia organy powołane do ścigania przestępstw,
- ustala jakie warunki i okoliczności umożliwiły przestępstwo lub sprzyjały jego popełnieniu,
- wyciąga na podstawie przeprowadzonego badania konsekwencje służbowe,
- podejmuje w razie potrzeby środki organizacyjne w celu zapobieżenia powstawania podobnych zaniedbań w przyszłości.
ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 29
- Dyrektor M.O.S.iR. ma obowiązek zapoznać pracowników z treścią Regulaminu w terminie jednego miesiąca od daty jego wejścia w życie oraz w tym samym terminie zapoznać nowo przyjętych pracowników.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Dyrektor M.O.S.iR.
Jacek Romańczuk